<iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-P99T98" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Door Fenno van Driel op 08 augustus 2017

Organisaties (voornamelijk B2B) vragen zich steeds vaker af hoe ze aan meer kwalitatieve leads komen. De meest voorkomende problemen die wij tegenkomen? Geen interne afstemming waar een kwalitatieve lead aan moet voldoen én lukraak adverteren op allerlei kanalen.

Stop je online leadgeneratie campagne en ga om tafel met je collega’s

Stem gezamenlijk af waar je leads aan moeten voldoen voor je meer gaat investeren in campagnes. Door hier inzicht in te krijgen kom je wellicht tot een hele andere targeting strategie en kanaalkeuze dan je had voorgenomen.

Zet hiervoor collega's van verschillende afdelingen bij elkaar om te brainstormen wie nou jullie ideale klant is. Denk hierbij aan collega's die werkzaam zijn in de sales, marketing, veel klantcontact hebben en op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen binnen de branche. Hierdoor krijg je de meest relevante informatie om te bepalen waar je leads aan moeten voldoen en met welke propositie je naar buiten moet.

 

"Praat met collega's die veel
klantcontact hebben."

 

Waar moet een organisatie eigenlijk aan voldoen?

Dit ligt eraan welke waarde jullie hechten aan bijvoorbeeld: bedrijfsgrootte, branche, regio en omzet. En wanneer je in kaart hebt waar een organisatie aan moet voldoen, ben je er nog niet. Het is namelijk van essentieel belang om te weten welke personen je binnen een organisatie wilt bereiken met je campagne. Stel daarom buyer persona’s op waarin interesses, demografische gegevens, functie en actieve (social) platformen beschreven staan. Op basis hiervan bepaal je welke content je gaat aanbieden en op welke manier je prospects bewust maakt van het feit dat jij de oplossing voor hun hebt.

Een lead moet natuurlijk wel wat opleveren. Maar wat wil je investeren? Stem gezamenlijk af wat een kwalitatieve lead mag kosten (Cost Per Lead, CPL) en bepaal op basis hiervan welke kanalen je gaat inzetten en hoe je het budget gaat verdelen.

 

"Kies de juiste targeting strategie en
bereik alleen de relevante doelgroep."

 

Kortom, begin bij je interne communicatie om vervolgens een uitgekiende strategie neer te zetten. Je zal merken dat de kwaliteit van je leads aanzienlijk omhoog gaat.


Fenno van Driel

Fenno van Driel

LEES MEER »

Recente cases

Volg ons op: